konkurs
Blog > Komentarze do wpisu

czy LPP przejmie Diverse?

O kłopotach firmy ETOS S.A. właściciela marki Diverse oraz Coaliton słychać było w Trójmieście od dłuższego czasu. Ratunkiem dla Diverse'a jest znalezienie inwestora, bo sprzedaż marki jest ostatecznością. Duma dumą, tonący brzytwy się chwyta. Choć może niekoniecznie, ponieważ jak podaje Parkiet nie udało się skontaktować z przedstawicielami firmy ETOS S.A., czyli informacje nie są potwierdzone. Poniżej komentarz od osoby, która zapewne dobrze zna podejście "kapitana tonącego statku".

Poniżej odpowiedź na pytanie: "Czy LPP kupi Diverse?":

uwaga o Diversie
źródło zdj. i komentarza: Forum bankier.pl

Informacje o możliwym przejęciu przez LPP marki Diverse podały wczoraj portale franchisingowe: franchising.pl i Franczyzna w Polsce oraz "Parkiet". Według Parkietu to władze ETOSu zwróciły się do swojego konkurenta LPP z ofertą sprzedaży. Jednak nie wiadomo, ile w tym prawdy. Nie sądzę też, że unikający wzmianek w prasie Diverse nagle zmieni politykę i upubliczni swoje posunięcia.

                               logo lpp
grupa marek LPP
źródło zdj. strony firmowe + mat. prasowe

Samo przejęcie byłoby ciekawostką. Nie będę analizować, czy LPP stać na to, ale co mogłoby z tego wyjść. Cytując, Pani Patrycja Napela z firmy doradczej PMR Publications uważa, że "LPP mogłoby zostawić markę Diverse, tworząc sztuczną rywalizację wewnątrz grupy. Innym rozwiązaniem jest zmiana wyglądu kolekcji Diverse lub wprowadzenie do pozyskanych salonów sprzedaży zupełnie nowego brandu." źródło: Parkiet

 

Osobiście nie uważam, że przejęcie Diverse'a i stworzenie dużej grupy jest złym pomysłem. Wręcz popieram. Nie dość, że mogą uratować markę, to jeszcze wzbogacą swoją grupę o kolejny, silny brand. Diverse, Cropp i House są teoretycznie konkurentami, praktycznie można je rozdzielić. Diverse jest droższy od pozostałych marek, nie biorę pod uwagę promocji, które od dłuższego czasu pojawiały się jego sklepach. Diverse jest też lepszy jakościowo i ma przewagę technologiczną. Kopiując jego koncepcje i techniczne kurtki Evolution, House wprowadził do swojej oferty kurtki i spodnie na snowboard. No i Diverse ma DEXT'a - Diverse Extreme Team i to jest idealny pomysł na ukierunkowanie marki - pójście w stronę świetnej jakościowo, odzieży technicznej dla osób lubiących sportowy, extremalny styl życia. Cropp może zostać "deskorolkowy", a House typowo casualowy. Diverse stanie się starszym bratem Croppa, dla osób z większymi dochodami, wymagających mniej rzucającego się w oczy designu, a lepszego wykonania, komfortu i jakości. Oczywiście ważne byłoby też rozwinięcie linii Iridium na damską kolekcję. Przy takim podziale House zostałby odzieżą dla "mieszczuchów".

W mediach nie pojawiają się wzmianki co z młodszą marką Coalition (CLTN), której właścicielem jest też ETOS S.A. Poczekamy na więcej informacji i zobaczymy, co z tego wyniknie i czy LPP kupi Diverse'a (ETOS S.A.). Jednak plotki o problemach finansowych Diverse zostały już potwierdzone. Choć było to od dłuższego czasu widać - po skromnej ofercie i braku nowych rzeczy w sklepach.

piątek, 22 maja 2009, fashiontheory

Polecane wpisy

  • nuda w polskiej branży modowej

    Nie ma co ukrywać, że jest nudno, bo jest.Ciekawe inicjatywy można wyliczyć na palcach. Firmy nie robią nicspecjalnego.Od czasu doczasu jakiś pokaz , event na

  • GAP dyskryminuje?

    GAP już po raz drugi współpracował z nominowanymi do CFDA Vogue Fashion Fund . Jest to inicjatywa polegająca na tym, że wybrani projektanci mają stworzyć wspól

  • kariera w modzie - visual merchandiser a merchandiser

    W branży tzw. modowej można robić różnorodne rzeczy. Trendsetter, merchandisier, visual merchandiser,to tylko kilka przykładów. Tym,którzy chcą się dowiedzieć,