konkurs
Blog > Komentarze do wpisu

kariera w modzie - visual merchandiser a merchandiser

W branży tzw. modowej można robić różnorodne rzeczy. Trendsetter, merchandisier, visual merchandiser, to tylko kilka przykładów. Tym, którzy chcą się dowiedzieć, na które ze stanowisk pasują polecam QUIZ.

A TU opis poszczególnych stanowisk.

W niektórych firmach ludzie od merchandisingu, czyli tzw. "mercze" zajmują się zarządzaniem i doborem kolekcji, w tym także polityką cenową, czy analizami sprzedaży. Swoje zestawienia przekazują product managerom i działowi analiz, skąd dane odnośnie tego, co i w jakich ilościach zamówić trafiają do działu zakupów. W innych ich zadania są podpięte pod zakres obowiązków product managera. W niektórych firmach dział merchandisingu zajmuje się jedynie zarządzaniem stockiem, a w innych mylone jest pojęcie merchandisingu i visual merchandisngu.

W pewnych branżach (np. w spożywczej) faktycznie merchandiser, czyli zwykle przedstawiciel hadlowy, zajmuje się ekspozycją swoich towarów w sklepie. Jednak w branży odzieżowej wizualną stroną sklepów zajmuje się visual merchandiser i nie jest, jak często się myśli, odpowiedzialny tylko i wyłącznie za wygląd witryn, ale także za oświetlenie, czy tworzenie setów na manekiny.

Dziś krótko i na temat. Niebawem rozbuduję notkę.

piątek, 29 maja 2009, fashiontheory

Polecane wpisy

  • nuda w polskiej branży modowej

    Nie ma co ukrywać, że jest nudno, bo jest.Ciekawe inicjatywy można wyliczyć na palcach. Firmy nie robią nicspecjalnego.Od czasu doczasu jakiś pokaz , event na

  • GAP dyskryminuje?

    GAP już po raz drugi współpracował z nominowanymi do CFDA Vogue Fashion Fund . Jest to inicjatywa polegająca na tym, że wybrani projektanci mają stworzyć wspól

  • reguła prawej ręki w merchandisngu

    Porad dotyczących merchandisingu, czy visual merchandisingu jest wiele. Portale zamieszczają streszczenia, opisy lub listy tricków, które pomogą w zwiększeniu s